"לא יתחילו עם אחותי!" מה מסתתר מאחורי המאבק ב"התבוללות"?

לאחרונה, אנחנו נחשפים יותר ויותר לפועלו של ארגון דתי בשם להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש), שבראשו עומד עסקן בשם בנצי גופשטיין, פעיל עם עבר כהניסטי עשיר. ארגון זה מצטרף לארגונים נוספים העוסקים ב"מניעת התבוללות", ביניהם "יד לאחים" המפורסם. העיסוק העיקרי של להב"ה הוא באיתור נשים יהודיות שיוצאות (או התחתנו) עם ערבים, וניסיון "להשיבן לחיק עם ישראל". לעיתים, פועלו של ארגון להב"ה מזכיר יחידת קומנדו מובחרת. הפעילים האמיצים מתגנבים לכפרים הערביים בדרכים לא דרכים ומצילים את הבנות המסכנות מיד בעליהם האלימים או המסוממים (בהתאם לגירסה).

ברשת הארגונים "למניעת התבוללות" מתבלט פעיל בשם הראל חצרוני,  די.ג'יי חוזר בתשובה, שהתראיין לאחרונה מספר פעמים לתקשורת. הנה למשל ציטוט מ"סיפורה המצמרר של מירי", אחד מהסיפורים האופיינים של פעילי "יד לאחים":

"חשבתי שאני חולמת, תפסתי את הילדה ורצתי, מבוהלת עד עמקי נשמתי. הם ישבו ברכב, נראים כערבים בלב הכפר הערבי, לא האמנתי למראה עיני , הם הכניסו אותי פנימה, רעדתי ובכיתי. הראל הרגיע אותי ואמר לי אל תדאגי".

הראל חצרוני מרצה על "בעיית" ההתבוללות

כדי להשלים את התמונה המפחידה של אלימות, פשע וחטיפת נשים יהודיות תמימות, פונה חצרוני גם לעולמות הקונספירציה והמיסטיקה. לפי גרסתו, לא מדובר בטרגדיות אישיות, חמורות ככל שיהיו, אלא במזימה ערבית כנגד העם היהודי כולו:

"חצרוני, הפועל זה שנים רבות מול בני נוער במצוקה, יוזם ומקים רעיון ה'זולה' שהציל בני נוער רבים ברחבי הארץ, משתתף בעצמו לא פעם בפעילויות לחילוץ בנות יהודיות מכפרים ערבים. את דבריו הוא כותב בעקבות העליהום התקשורתי והציבורי על מכתב הרבנים. הזדעזעתי לשמוע את ההשוואה בין חוקי נירנברג והגזענות הנאצית לבין ההגנה על הצורך הבסיסי שלנו בארצנו כנגד הערבים", הוא כותב בפתח מאמרו. הוא מציג נתון מדהים ולפיו לא פחות מ-15,000 בנות יהודיות מצויות בכפרים וישובים ערבים של מה שמוגדר כ"ארץ ישראל הקטנה", כלומר לא כולל את שטחי יהודה שומרון ועזה. הוא גם מספר שראש החמאס בשכם הוא יהודי שכן אמו מפתח תקווה… בהמשך מאמרו הוא מספר על שיחתו עם המוכתר של צור באחר, שיחה שהחלה בהתרסה מצידו על הצעירים הערבים, אך הסתיימה במידע ובהתייחסות שזעזעו אותו. חצרוני אמר אז למוכתר שהנהייה של בחורים ערבים אחר בנות יהודיות יש בה כדי להעיד על "שהבנות הערביות לא שוות בעיני הבנים הערבים". חצרוני קיווה לקומם בכך את המוכתר, אך הופתע מתשובתו: "וואלה חצרוני, בדיוק להיפך". מסתבר, כך הסביר המוכתר שצעירים ערבים מודעים לסיכון שהם עלולים לסכן את עצמם אם "יתעסקו" עם בנות ערביות בשל מה שמוגדר כחילול כבוד המשפחה, ומאידך הם רואים את הבנות הערביות שומרות על צניעות כשמנגד יהודיות רבות, אותן הם פוגשים במהלך כל שעות היום בעבודה ובמקומות אחרים, נוהגות באופן הפוך לחלוטין, והדבר הופך את הבנות היהודיות ליעד קל עבורם. מצטט חצרוני את המוכתר, "אנחנו חיים בתוככם, כנהגי אוטובוס ומוניות, מוכרים בחנויות, כעובדים בניקיון, בפאבים, במסעדות ובמועדונים, ומה שאנחנו רואים אצל היהודים זה שהבנות היהודיות משתדלות להתלבש בצורה לא צנועה, ושהגברים שלכם אוהבים את זה. לא פעם אני רואה בחורים ששורקים לבחורה כאילו היא כלב, כשברור שהשריקה שלו אומרת בדיוק מה הוא חושב שהיא שווה". בהמשך דבריו מגדיר המוכתר את הבנות היהודיות כ"זבל" בעיני עצמן ובעיני הבחורים היהודים ועל כן הוא שואל "מה אכפת לכם שניקח קצת מהזבל שלכם?" עוד הדגיש המוכתר באוזניו של חצרוני את הקלות בה ניתן לגרום לבנות היהודיות קלות הדעת ללכת אחרי בחור ערבי. "מספיק שאתה מראה להן חום ואהבה והן כבר באות אחריך". אותו מוכתר אף דאג להבהיר כי כיבוש הבנות היהודיות הוא חלק מהמאבק בין העמים, מאבק שבו הוא מאמין שינצחו למרות צבאה החזק של מדינת ישראל."

קרדיט: Tamarah, CC-BY-SA 3.0

כלומר, מדובר כאן במאבק לאומי ראשון במעלה של "היהודים" כולם כנגד ה"ערבים" כולם. מיותר לומר שלשיחה עם המוכתר (שדבריו נראים באופן חשוד כציטוט מעלון כהניסטי טיפוסי), כמו גם ליתר ה"עובדות" ה"נתונים" הסטטיסטיים והטענות, אין שום תמיכה, אישוש או אישור משום גורם מלבד חצרוני עצמו. ומכיוון שהנטייה של המחנה הכהניסטי/חרד"לי לזייף מסמכים ולשקר למען המטרה הלאומית הודגמה כבר במספר הזדמנויות, יסלח לי חצרוני אם אקח את עדותו עם גרעין גדול של מלח. אבל מסתבר שבקונספירציה לאומית אין די. מדובר כאן, לפי חצרוני, במזימת כישוף של ממש, שנראה שנלקחה מתוך דפי אגדות אלף לילה ולילה. לא רק המוכתר עומד בראש המאבק, אלא גם הזקנות המסתוריות ב"כפרים":

"ממשיך חצרוני ומספר כי במסגרת פעילותו ארוכת השנים בתחום הצלת הבנות מכפרים ערביים נודע לו שאין מדובר רק בגחמה רגעית של בחורים ערביים אלא במהלכים מתוכננים היטב הנעזרים גם בנשים זקנות המכירות מסורות עתיקות לייצור סמי הזייה ותשוקה מחומרים שונים כריאות של ארנבת וכיוצא באלה, אלה נטחנים לאבקה המוכנסת למשקה שנמסר לבת היהודייה ו"הבחורה שתשתה מהמשקה תימשך לבחור שהגיש לה אותו", הוא מספר. לנוכח כל אלה, ולנוכח השיטות המורכבות והפשוטות ללכידת בנות יהודיות (דיסקים חסידיים במונית או בהסעה בה נוהג ערבי המביע את אהבתו אל המוסיקה הזו, ביטויי גנאי כלפי העולם הערבי ואהדה והערצה ליהודים – אמירות המעוררות עניין, סקרנות וסימפטיה אצל בנות יהודיות ועוד) לא מבין חצרוני כיצד ניתן לתקוף את מכתב הרבנים. הוא מוסיף ומדווח על כשישים בנות יהודיות שהתאסלמו רק בחודשיים האחרונים. "מילים אלו נכתבו בדם ליבי ובעיקר בדמן השותת של בנות דתיות שחלקן לא בין החיים היום שגזר דינן נחרץ במילות האהבה שהרעיפו עליהן בני ישמעאל", חותם חצרוני את דבריו."

מוכרים כאן שיקויי אהבה? מבט על הכפר דבורייה בגליל. Credit: Gugganij, CC-BY-SA 3.0

לעניינו, חשוב לציין עד כמה דברים אלו, ככל הנראה שילוב מתוחכם של גרעין אמת ומעטה עבה של שקרים, סילופים והגזמות, נועדו לאושש את הנרטיב של הרב כהנא עצמו- מאבק קוסמי, נצחי, אינסופי בין יהודים לערבים, כאשר הראשונים מייצגים את הטוב המוחלט, הטהור, והאחרונים את הרוע המוחלט והצרוף. במאבק כזה אין מקום לפשרות או אפילו לחריגים- כל הערבים מעורבים בקנוניה, מנהגי המונית ועובדי המלון, עבור במוכתר ועד ל"זקנות בכפרים". הפחד הקמאי של "הם לוקחים לנו את הנשים", כפי שנכתב בבלוג אנונימי ב"דה מרקר" :

"תמונות אחדות בלטו לעיניי מתוך ההפגנות והחרידו אותי: סיסמאות שנצעקו בגרון ניחר ושלטים שעסקו בנערות היהודיות. כאן כבר נעצרה נשימתי לפתע. "לא ניתן שייקחו את בנותינו!" זעק בן-ארי בהפגנה בבת-ים. "בנות ישראל לעם ישראל!" קרא שלט ענק בדרום תל-אביב. "הם לוקחים ומקלקלים את בנות בת-ים" נכתב בכרוז שהוסיף: "כבר 15 אלף בנות יהודיות נלקחו לכפרים, יהודים! בואו ננצח למען בת-ים יהודית!" או בנוסח אישי יותר: "לא יתחילו עם אחותי!" וכך הלאה ועוד.

מה פשר התופעה הזו, שאלתי את עצמי, של הפחד הקמאי והשנאה הנוראה המשתלטים על עמים רבים כאשר מוזכרות הנשים? איך לאורך כל ההיסטוריה ועד ימינו אנו, הופכת האישה לסמל של קניין לאומי קדוש כל כך, שעבורה מוכנים גברים לצאת למלחמה? זה מתחיל בהלנה מטרויה, עובר דרך מעשי אונס המוניים שבוצעו בפרעות ימי הביניים נגד יהודים, ונמשך עד עצם היום הזה בעוצמה שאינה פוחתת.

"הנער היהודי, שחור השיער, אורב שעות כששמחה שטנית על פניו, לנערה התמימה, מטמא אותה בדמו וכך גוזל אותה מעמה. […] וכפי שהוא עצמו משחית במכוון נשים ונערות, איננו נרתע מלהרוס את מחיצות הדת בפני אחרים…" כך כתב היטלר בספרו "מיין קאמפף". עוד אומן של ערבוב חומרים לרעל מזוקק.

כמו בבישול, עגבנייה היא עגבנייה, בצל הוא בצל, אין להתכחש. הסלט נוצר רק כאשר נמצא מי שיעשה בהם שימוש מתוחכם. האומנות שבליקוט המצוקה והתסכול,  הוספת התבלין המוצלח מאז ומעולם של פנטזיות וחרדות מיניות המחוברות לתפיסה הגברית את האישה כנכס אישי ולתפיסה הפשיסטית בה האישה היא גם נכס לאומי ו"פס הייצור" של דור העתיד – כאן כבר נדרש כשרון אמיתי. הציצו בציורים אנטישמיים בהם מופיעה דמותה של הנערה הטהורה ופרצופו המזוקן והמכוער של היהודי הלוטש אליה עיניים חומדות, ותרגישו גם אתם כיצד רותח דמכם בעורקיכם…"

"לא ניתן שיקחו את בנותינו" – ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי. קרדיט: אהוד אמיתון, יחידות תצפית, CC-BY-SA 3.0

לאחרונה, הסתבר לנו שמבצעי להב"ה חורגים וגולשים אף מגבולות מדינת ישראל, והפעילים האמיצים מגיעים אף לליבו של המרחב הערבי. וכך, מספר לנו NRG מעריב כי גופשטיין וחבריו הרחיקו עד למרוקו, למבצע חילוץ נועז של צעירה יהודיה שנפלה בקסמיו הרעילים של צעיר מוסלמי מרוקאי ש"היכה אותה וכלא אותה בביתה". NRG, כמובן, שחזר את הסיפור מפי פעיל להב"ה בלא שמץ ביקורתיות או ניסיון לאושש אותו ממקורות אחרים. כך נראית עבודה עיתונאית במדינת ישראל.

מכל העובדות שהובאו לעיל, ניתן להעלות לדעתי מספר תובנות:

ראשית כל, שימו לב שארגוני להב"ה, יד לאחים ודומיהם, מביאים תמיד דוגמאות שיכולות לדבר גם לליבו של ציבור חילוני וליברלי, שלא מודאג במיוחד מבעית ההתבוללות כשלעצמה. בכל הסיפורים יש מוטיבים דומים, עד שלעיתים הם נראים כאילו הועתקו זה מזה. בהתחלה, הצעיר הערבי מתחזה ליהודי (לרוב יהיה לו שם תנכ"י. מוסא, למשל, הופך למשה או אברהם לאבראהים). בשלב הראשון של הקשר, הוא מרעיף מותרות על הנערה, שמגיעה תמיד ממשפחה קשת יום. לאחר החתונה, הוא כולא אותה בביתה ומתעלל בה. לעיתים, מעורבים סמים בהתעללות, וכמעט תמיד מעורבת בה גם משפחתו של הצעיר הערבי (שנקראת בעדויות "החמולה" כדי להדגיש את הבהמיות והניכור). אז כמובן, מתקדם הסיפור לסופו הטוב- טלפון לפעילים של יד לאחים / להב"ה שמסתיים במבצע חילוץ מרהיב של הנערה ולעיתים גם של ילדיה, ש"חזרו לחיק העם היהודי".

הקורא הביקורתי צריך להבחין שעובדים עליו, לפחות במובן מסויים: כותבי הסיפורים נותנים לו רובד שיוכל להזדהות איתו (אלימות כלפי נשים, התעללות) כדי שיבלע את המסר המרכזי של הסיפור- יהודיות לא צריכות להתחתן עם ערבים או "גויים" אחרים. ומה עם, רחמנא לצלן, יהודיות שמתחתנות עם יהודים וסובלות מהתעללות קשה? האם הדבר מטריד את להב"ה או יד לאחים? ומה עם מקרים, שקיימים אף הם, של נישואים מאושרים בין יהודים ללא יהודים? האם הדבר מהווה "התבוללות" במידה פחותה מאשר קשר שיש בו אלימות פיזית? לפיכך, נראה שהפעילים מביאים בכוונה את הסיפורים הקשים והמזעזעים ביותר, כדי להכניס את המסר האמיתי "בדלת האחורית". אני לא אומר שהסיפורים אינם נכונים בהכרח, אם כי נראה שברבים מהם יש סילוף והגזמה, אלא רק שמדובר בטריק דמגוגי ורטורי, שחשוב לעמוד עליו. השקר הגלום מאחורי הטריק הזה נחשף, לאחרונה, במסע צלב שניהלו ראשי ארגון להב"ה כנגד זוג מעורב, יהודי-ערבי, שחי ביחד באושר בלי בעיות כלשהן.

שקר יותר גרוע ומסוכן קשור לתיאורית הקונספירציה שהפעילים מנסים לקדם, כאילו כל רובדי החברה הערבית מעורבים במזימה "לפתות בנות יהודיות". מעבר לסקסיזם הטבוע בעצם התפיסה הזאת,עליו עמד כבר סייד קשוע באחד ממאמריו החדים והעוקצניים ביותר ("יוליה חביבתי"), מדובר בניסיון לקדם אג'נדה גזענית ומסוכנת. חצרוני וחבריו רוצים, למעשה, ליצור כאן חברת אפרטהייד, וזאת בסיוע מכתבי הרבנים השונים: למנוע מערבים לשכור דירות ביישובים יהודיים, למנוע מבעלי עסקים יהודיים, כמו רמי לוי, להעסיק ערבים בחנויותיהם, לעורר שנאה כלפי כל ערבי יחיד ובכלל למנוע כל דיאלוג לא רק בין החברות, אלא גם בין יחידים בתוכן. חצרוני וחבריו רוצים ליצור כאן חברה דתית קיצונית, קנאית, מפוחדת ומבודדת, ספוגה בקורבניות ובפחדים קמאיים, שחושדת, מפחדת ומשקצת את העולם כולו.

ובאזור כמו שלנו, זו סכנה גדולה מאד לטווח הארוך. אפילו יותר מסכנת ה"התבוללות".

אודות דני אורבך

רוכים הבאים לינשוף! אני דני אורבך, היסטוריון צבאי מהחוגים להיסטוריה ולימודי אסיה באוניברסיטה העברית, וחוקר הפיכות, התנקשויות פוליטיות, התנגדות צבאית ושאר אירועים עקובים מדם ביפן, סין, גרמניה ושאר העולם. מי מכם שמתעניין במלחמת העולם השנייה, אולי נתקל בספר שלי, ואלקירי- ההתנגדות הגרמנית להיטלר שיצא לאור בהוצאת ידיעות אחרונות. מחקר חדש, מעודכן ומורחב בנושא, The Plots against Hitler, יצא לאור השנה באנגלית ובאיטלקית, בנוסף לעדכון של של הספר העברי הקיים. מהדורות קינדל והארד-קופי של כל הספרים ניתן לקנות באמזון. כדי לראות את הפרופיל האקדמי שלי – מחקרים, מאמרים ועוד, לחצו כאן.

פורסמה ב-ינואר 22, 2012, ב-ינשוף פוליטי-מדיני ותויגה ב-, , , , , , , , , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 35 תגובות.

  1. דני- שוב, פוסט מעולה- כרגיל.
    עם זאת, ועם כל הגועל שיש לי מארגונים מהסוג שאליו משתייך חצרוני (על כל הפמפלטים ההזויים שהם מפיצים שממש מזכירים את דר שטירמר – וטוב מאוד שציטטת בהקשר הזה את היטלר כי הניסוחים שלהם מחליאים) – אני חייב לציין ששמעתי כבר מכמה מקורות על קיומה של "תופעה": סוחרי סמים בדואים שמכניסים להריון נערות במצוקה – רובן יהודיות או יהודיות-בערך.

    שני הטיעונים שלך (יש נישואין מעורבים מאושרים ויש נישואין יהודיים אומללים) הם נכונים מאוד. ועם זאת, אי אפשר להתעלם מהקרקע שמצמיחה את "תופעה" הזו: זה לא רק רשויות סעד קורסות, פריפריה (גאוגרפית וחברתית) מוחלשת, קשיי קליטה של דור שני לעולים ועוד… זה (לעניות דעתי) בעיקר בעיה שקשורה ללגיטימציה הגוברת והולכת לשימוש בסמים, גם אלו שמכונים משום מה "קלים".
    אני באמת חושב שיש פה בעיה חברתית (שלא קשורה לדת, טרור, יהדות וכו') שמובילה להמון בעיות אחרות ושאפשר להילחם בה, במקום לעשות לה גלוריפקציה.

    קיצורו של דבר: בעוד שהפמפלטים האלה טוענים שהגורם לתופעה הזו הוא מזימה ערבית, אני טוען שמדובר פשוט במכה מוכרת ובנאלית לעייפה- נגע הסמים.

    • כן, אני מסכים איתך, וגם כתבתי שהסיפורים לא מוטעים לחלוטין ויש בהם גרעין של אמת. כמובן, קשר שיש בו התעללות הוא פסול וצריך להילחם בו, ולא משנה מה הזהות הדתית והלאומית של בני הזוג.

  2. מאמר ארוך ומעייף שאינו מתייחס לקונטקסט המציאות.
    אינני מתנגד כלל להתבוללות, ובפרט להתבוללות עם ערבים, אך יש להבחין בתוך אותה התבוללות בין כזו שבהסכמה ובין בגירים לכזו שבין בגיר ערבי וקטינה יהודית. (להפך לא קיים משום מה…).

    ישנם הרבה מקרים, תופעה של ממש, בה בגירים ערבים מפתים קטינות יהודיות אל תוך מע' יחסים.
    תופעה זו בבסיבה אינה חוקית – בעילה אסורה בהסכמה, ואינה מוסרית (על כך אין צורך להרחיב).
    מכיוון שתופעה זו מתרחשת תמיד בין בגיר ערבי לקטינה יהודית, אין צורך להיות פוליטיקלי קורקט כדי לרצות אף אחד, וצריך, במינימום, להזהיר את אותן נערות.

    בנוסף, אותה אוכלוסיה עמה מתבוללים – הערבים – הם אוכלוסיה בעלת סולם ערכים שונה משל רוב הציבור היהודי. לראיה, התבוללות בכוון ההפוך – גבר יהודי עם אשה ערביה כמעט אינה קיימת.
    זה נובע מאותו סולם ערכים שונה, מפאת מה שנקרא "כבוד המשפחה" ודווקא בגלל סולם ערכים שונה זה יש להזהיר שבעתיים נערות קטינות מקשר כזה, שכן ניתוק כזה קשר מהווה "פגיעה בכבוד" על כל המשתמע מכך.

    אסכם בעקיצה דמגוגית אך מתבקשת מאד, בטוחני שלו כבודו הדוקטוקנט היה חי בלוד, והיתה לו בת בגיל העשרה שמחוץ לבית ספרה היו השבאב הנחמדים קונים לה ג'ינס ובשמים, הוא היה כותב מאמר אחר לגמרי.
    אך דברים שרואים מהארוורד לא רואים מלוד, ולהפך.

  3. הבעיה האמיתית היא חברה שמייצרת נשים חלשות, שלא מעצימה אותן, שלא נותנת להן כלים לראות מה טוב בשבילן או להיחלץ ממצבים רעים. זו כמובן בעיה במישור האישי, המשפחתי והחברתי, והיא קיימת אולי אפילו ביתר שאת במגזר הערבי. בכל מקרה, העברתה למישור הלאומי, או הלאומי-דתי, היא גזענות מהסוג הנצלני, השוביניסטי והקמאי ביותר. ואגב, הארגונים האלה פועלים למיטב ידיעתי גם כלפי יהודיות שמעזות להתחתן עם גויים אירופים, נוצרים, אתאיסטים, כל מי שאינו יהודי. אבל באופן מפתיע, הם נמשכים לחולשה ונכנעים בפני נשים שמפגינות עוצמה והחלטיות.

  4. אני מעוניינת להוסיף שלפי הנתונים שאני מכירה מהסמינר שכתבתי בשנה שעברה על אלימות כלפי נשים מעמד חברתי נמוך הוא אחד הגורמים שמגבירים את הסיכון לאלימות. חברה שחיה בתוך חברה אחרת תחת דיכוי יש
    בה יותר סיכוי לאלימות והנשים הן שמשלמות את המחיר.

    מלבד זאת אלימות במשפחה זו רעה חולה שקיימת בכל המעמדות ובכל ה"גזעים" ובכל שכבות האוכלוסייה – מעמד חברתי זה אחד הקריטריונים אבל בהחלט לא היחיד ולא מהמשמעותיים שבהם, השימוש של "להב"ה" בתופעה הזו והצגתה כתלויה בשייכות דתית/גזעית בלבד הוא ציני, דמגוגי, מסית, אכזרי ומעבר לזה פשוט מגוחך.

    • כי כל העניין, שתופעת האלימות במשפחה מעניינת את להב"ה כשלג דאשתקד. מה שמעניין אותם זה למנוע מיהודיות להתחתן עם לא יהודים, מסיבות דתיות. האלימות במשפחה הוא רק תירוץ כדי לפנות לקהל חילוני או ליברלי.

    • אם כך, כיצד תסבירי את ההבדלים התהומיים בין ערבים ישראלים נוצרים למוסלמים?
      הרי הם כולם תחת אותו "דיכוי" ואותו "מעמד".
      האם יכול להיות שיש גם השפעות תרבותיות/דתיות להכאת נשים?

  5. אני חושב שאתה בא לדיון הזה בידיים לא נקיות הרי דעתך על החברה האלה ברורה..
    ועל מה אתה יוצא על זה שהם נכנסים לכפר ומחלצים את הבחורה או על דרך הצגת המצב מהשקפתם?
    המשחק על הרגש של הפגיעה בבנות העם הוא תמיד נקודה רגישה בכל קהילה (כמו שציינת) וזה ידוע גם ללא השוואה לנאצים, השאלה היא אם התופעה קיימת והאם צריך להתערב?
    כיהודי חילוני אני יכול להעיד שלמרות שאין להם קשר אלי כואב לי שאני קורא על התבוללות של יהודי ארה"ב וצרם לי לראות בריאלטי בטוולזיה על זוג מעורב אבל עדין מדובר באנשים חזקים והבחירה בידהם זה ממש לא המקרה בנערות שנלקחות לכפרים הערבים.
    עם הימין אפשר לא להסכים אבל לפחות הם ישרים, הצביעות של השמאל פה זועקת לשמים הרי בנותיהם לא יצאו עם ערבים לא כי הכריחו אותם פשוט מחינוך (בהנחה שהם באים ממעמד סוציאו אקונמי לא נמוך) ומבחירתם החופשית שזה המשך ישיר לצביעות של השמאל בנושא הדרת נשים אצל החרדים לעומת הדממה בנושא הרבה יותר גרוע של רצח על כבוד המשפחה במגזר הערבי

    • גל,

      הייתי מגיב לטיעונים שלך בשמחה, אבל קצת קשה לי להבין את הבלילה שכתבת. תוכל לסדר את הטיעונים שלך באופן יותר מאורגן? אם אפשר, מוטב שתמספר אותם. תודה.

  6. אשתדל
    1.מה מפריע לך עצם ההתערבות הכניסה לכפר וחילוץ הנערה שזה לכאורה לא תפקידם או פרסום הדברים והצגת הערבים כמסוכנים ובאור שלילי (אולי שני הדברים)?
    2.לא צריך ללכת עד לנאצים אני מבטיח לך שגם אם שבדיות בלונדניות ילכו אחרי מהגרי עבודה יקומו לא מעט שבדים ולא יאהבו זאת, זה טבעי לכל קהילה
    3לנו כיהודים יש בעיה באופן כללי עם התבוללות אז בטח שהתופעה הנוראה של נערות צעירות שהולכות עם בני מיעוטים תשחק לידים של הקיצונים
    4אי אפשר ואסור למנוע נישואי תערבות אבל כמו שנכתב בשרשור ברוב המקרים יש ניצול של מצוקה וזאת בעיה חמורה
    5.כמו שכתבו לך, זה מאוד קל לדבר כי אצלך בבית זה לא יקרה גם כתוצאה מחינוך וגם כי אין חיכוך כמו שיש בעיירות בדרום, וכמה שאתה אדם נאור וסובלני לאחר נראה איך תדבר אם מישהי שקרובה אליך תיהיה זרוקה באיזה כפר בדואי
    6בתור קיבוצניק אני חושב שאסור לערבב בין קהילות, שערבים חרדים וחילונים יחיו כול אחד בקהילה משלהם, ערבוב זה מתכון לצרות, אולי בתל אביב שבה לא מכרים את השכנים זה יכול לעבוד אבל ברוב הישובים בארץ זה אסון

  7. בסופו של דבר, מה שמפריע לי דווקא זה ההסתכלות הזו על נשים כעדר חסר דעה, שאפשר "להשפיע עליו", "לחטוף אותו", "להציל אותו" וכמובן "להגן עליו למען עתיד האומה".
    הלו, צאו לי מהרחם! הפנמתי כמה שיעורים חשובים בגן- צריך לדעת לחלוק, לא לדבר עם זרים וגם- הגוף שלי הוא שלי. מי הם שבאים וחושבים שהם יכולים להחליט בשביל נשים איך לחיות. מי הם שחושבים שיש להם הבנה יותר טובה מאותן נשים שהם אצים רצים להציל.
    אני זוכרת כשקראתי בהפגנות נגד הסודנים את השלטים "בנות ישראל לעם ישראל" התגובה שלי פשוט הייתה צחוק. כי מה נראה להם? הם חושבים שהנשים היהודיות כל כך חסרות דעה? למה מישהי צריכה על הראש גבר זר, חסר מעמד אזרחי, חסר השכלה, חסר רכוש, עברית/אנגלית לא משהו ועוד להעדיף אותו על פני הגברים האחרים בסביבה? עד כדי כך הם חושבים שאנחנו מטומטמות שהם מרגישים צורך להגן עלינו מעצמנו?
    ואם הבנות שלהם כל כך מושפעות מסוגסטייה של זר פרחים מתובל באקזוטיות אתנית, הם צריכים לחשוב על החינוך שהם נותנים להן, לא לנעול אותן במגדל ולצאת לקרב חמושים בקילשונים ולפידים.

    כן, אני חושבת שבכפרים ערביים נידחים יש לאישה יותר סיכון להיות נתונה לאלימות, כן, התופעה של גברים בדואים שמתעסקים עם קטינות בדרום היא פסולה. אבל היא הייתה פסולה באותה מידה אם היה מדובר באלימות במשפחה בבית בצפון תל אביב או שמי שהיה מתעסק עם קטינות היה יהודי 20 דורות אחורה. וגם זה קורה.
    אבל ברור שזה לא מעניין אותם ושהם היו גם רודפים באותה מידה רופא ערבי נאה ש"חטף" צעירה יהודייה אל דירתו החיפאית המרווחת המשקיפה אל הים ולהורים שלו יש השקפות ליברליות בהרבה מלהורים שלה.

    לפני כמה שנים חברותי ואני ציירנו בן אדם שכרתו ממנו את כל האיברים שיכול להתפתח ממנו סרטן-כלומר, ציירנו איש המורכב מציפורניים, שיער ושיניים. אני ממש רואה בראש סרטוט מאוד דומה של איך הארגונים האלה רואים אותי- איבר מין מחובר לרחם. ודי נמאס לי מזה, כי במציאות לאיברים הנ"ל מחוברים הרבה איברים נוספים כולל מוח. ואני לא צריכה אותם שיצילו אותי מעצמי. כן, אני רואה בכל הקמפיינים האלה פשוט עלבון אישי. כי הם מציגים את האישה היהודייה כמטומטמת. ואחרי הכל אני אישה יהודייה, אז מה זה אומר עלי?

    אבל מילא, כשמישהו גזען, מה הפלא שהוא גזען עוד קצת?

    אבל יכול להיות שאני אומרת את כל זה פשוט כי אין לי אחות…

    אגב, עוד מישהו שם לב איך הם זרקו על הדרך עקיצה כלפי "הפריצות הפושה בקרב בנות ישראל"? היזהרו נערות מן המחשופים! אתן מקימות עליכן את הערבים! הו, האימה…

    • שמרית, תגובה מצויינת. הוצאת לי את המילים מהפה, ואני מסכים איתך לחלוטין. סייד קשוע, דרך אגב, התייחס בדרכו ההומוריסטית האופיינית בדיוק לשאלה הזאת, במאמרו "יוליה חביבתי". שקישרתי אליו גם מהפוסט המקורי.

    • אז מבחינתך שאישה חרדית אומרת שמבחירתה החופשית היא יושבת מאחור מוסתרת בתוך רעלה זה בסדר?

      וזה לא קשור לאחות שאין לך… זה קשור למעמד שממנו את באה, יכול להיות שאני מתנשא על האוכלסייה בעיירות הפיתוח אבל זה עדיף מלחשוב שהכל בסדר.
      מי שרוצה לקחת את זה למקומות גזענים זה זכותו, בסופו של דבר מדובר בעצימת עינים של החברה ליחס לנשים בחברה הערבית ובכמעט באותה מידה גם אצל החרדים

  8. כל הכבוד לחצרוני ולכל מי שמוכן לעזור לנשים המסכנות!!! תפסיקו לחפש את הפח זבל שבבית מלון! תסתכלו על אתר חיריה!!! שם באמת יש זבל!!!!

    • האמת שהתלבטתי מאד האם לאשר את התגובה הגסה שלך, אבל בסוף החלטתי להעדיף את חופש הביטוי. לעניין עצמו: יש די והותר נשים מסכנות שנשואות ליהודים שמכים אותן מכות רצח על בסיס יומי. לא נראה לי שלחצרוני אכפת מהן במיוחד. המטרה שלו היא לא לעזור לנשים, אלא לשמור על טוהר הגזע. כל סיפור העזרה לנשים נועד רק לעבוד על אנשים תמימים שאינם מזדהים עם המסר האמיתי שלו.

      • האמת שאכפת לו. הקטע הוא שלבתים יהודיים הרווחה מסכימה להיכנס ולבתים ערביים לא.
        (מהסיבה הפשוטה שחמולה ערבית לא תהסס לפגוע בנציגי הרווחה).

        כך שנמצא שחצרוני מקיים מצווה שאין לה דורשים. אשריו!

      • האמת שגם אכפת לי. ובגלל זה אני טורח לחשוף את הנכלים, השטויות וקשקושי השטנה שלו.

  9. נראה שהכותב סימן את המטרה. כבר מהשורות הראשונות הכותב משקר במצח נחושה. ובכן, הראל חצרוני בא מבית דתי ותמיד היה דתי. כמו"כ מעולם הוא לא היה די ג'י. דומה שהכותב שרוצה ללכלך עליו ועל הארגון כולו פשוט בחר בדימוי נוח למטרותיו, חוזר בתשובה, תמהוני משהו… בטח גם גזען!. ובכן, בתור מי שמכיר את חצרוני מאז היינו נערים, תמיד היה רגיש מאוד לזולת ונוח לבריות בצורה יוצאת דופן ובשל כך אהוב על כולם. (צא מהמקלדת ותבדוק!). כבר בשנות התיכון היה מדריך בסניף הקסטל שם טיפל וקידם נוער ממשפחות קשות מתוך אהבה ומסירות אין קץ. אפשר להוסיף לזה את העובדה שבכל שבת היה צועד ברגל מהישיבה בירושלים עד לקסטל בכל מזג אוויר. בגולני תמיד קיבל "חייל למופת" בזכות טוב ליבו ועזרתו לכל מי שצריך. כתגובה לתגובה האחרונה טוען הכתב "יש די והותר נשים מסכנות שנשואות ליהודים שמכים אותן מכות רצח על בסיס יומי. לא נראה לי שלחצרוני אכפת מהן במיוחד.", ברור שזה קשקוש מוחלט וטענה מטופשת. כל אחד פועל היכן שהוא יכול! והא ראיה שעיקר הפעילות שלו זה טיפול בנוער במצוקה! ע"ע, הזולה של חצרוני ועוד. מגעיל אותי שאנשים שלא עושים כלום למען החברה חוץ מלשבת במזגן ולהקליד מאמרים נוטפי שינאה ושיטנה, יש להם טענות כלפי מי שפועל ועושה. בטענה שהוא לא מטפל בכל תחלואי החברה. חצרוני ממוקד בעשיית טוב למען אנשים ולמען עם ישראל כולו. הדבר בוער בנשמתו וכל מי שבא איתו במגע רואה את זה!
    ולעצם העניין, לא ידעתי שמלחמה בהתבוללות זה גזענות. בכל זמן וגם היום, גוי שרצה להצטרף לעם ישראל באמת ומתוך כוונות טהורות יכול לעשות זאת ואפילו לזכות להיות "סבתא רבא" של מלך ישראל!

    • שלום משה,

      חצרוני אכן גדל כדתי, אבל אז חזר בשאלה ושימש כתקליטן מספר שנים ולבסוף חזר שוב בתשובה. הוא העיד על כך בעצמו בראיון כאן:
      המידע בינשוף בדרך כלל מסתמך על מקורות, ואני לא נוהג לכתוב דברים לא מבוססים.

      עדות האופי שלך עליו אינה משנה לכאן ולכאן. אולי הוא אדם נחמד ועדין באופן אישי, אבל זה לא סותר בהכרח את הביקורת שמתחתי עליו בכתבה.

      התלונה שלי כלפי חסרוני היא חוסר היושר. הוא פעיל נגד התבוללות. כלומר – מה שמעניין אותו באמת זה שיהודים לא יתחתנו עם לא יהודים. מבחינתו, אין שום הבדל בין סוחר סמים ערבי שמכה את אשתו היהודיה שהגיעה ממשפחה הרוסה, לבין רופאה יהודיה שהתחתנה עם רופא ערבי והם חיים באושר בחיפה (או לצורך זה, דוקטורנט ישראלי שהתחתן עם אישה יפנית, למשל). מבחינתו כל אלו הם תועבה שווה. רק מה – שלציבור החילוני הוא מפיץ סיפורים על אלימות במשפחה באופן מניפולטיבי, כדי לשכנע גם כאלו שלא מאמינים בתעמולת ההתבוללות שקשרים עם ערבים זה נורא ואיום. נגד הצביעות הזאת אני יוצא במאמר.

      אני לא חושב שלהתנגד לנישואים בין יהודים ללא יהודים זו גזענות. אבל זו בהחלט גזענות לטעון לקונספירציה ערבית כוללת נגד העם היהודי ששותפות לה גם "הזקנות בכפרים" שרוקחות שיקויי אהבה מיסטיים. זה מזכיר לי טענות אנטישמיות נגד יהודים בפולין או רוסיה של המאה ה-17. וזה עוד יותר גזענות לנסות לסגור ערבים ולהרחיק אותם מכל מקום לימודים או עבודה רק בשל "חשש התבוללות."

      • כמו שכבר כתבתי, בתור אחת שמכירה לעומק את משנתו (הלאומית והחברתית) של בנצי וארגון להב"ה, מעולם ולעולם לא יחלצו בחורה יהודיה שהיא או קרוביה לא פנו לעזרה.

        חצרוני מספר לנו כמעט ורק על מקרי אלימות מכיוון שאלו המקרים שמגיעים לטיפולו!! אלו הנשים שנעזרות בו ובעיקר באישתו היקרה (הרבנית אורה חצרוני, מחברת הספר "שבויות").

        הראל חצרוני הוא לא פחות מצדיק. מאות של בני נוער שוקמובזכותו ובזכות היוזמות הברוכות שלי. שוקמו ממצב של סמים אלכוהול וזנות ובין השאר גם מקשרים לא בריאים.

        חבל במקום להודות ולספר בשבח האדם- כמו שמגיע לו- אתה בוחר להצר על כך שהוא לא מטפל בכ-ל הנשים המוכות בארץ ושאמירה אחת שלו נשמעת לך לא רציונאלית במיוחד.

      • לא רציונלית במיוחד? ככה את מגדירה עלילת דם על זקנות שרוקחות שיקויי אהבה מריאות של ארנבת כדי להפיל נערות יהודיות בפח? מעבר לכך, את חצרוני לא מעניינת אלימות במשפחה. מעניינים אותו נישואי תערובת. הרי הוא יתנגד באותה מידה לנישואים מאושרים של ערבים ויהודים (ואני מכיר באופן אישי מקרים כאלה), או לנישואים בין יהודים לנורבגים (למשל), ואלימות בין בני זוג יהודים לא מעניינת אותו בכלל.

      • שמת לב למה שאמרת: "היא או קרוביה"? ומה אם היא דווקא מרגישה מאושרת בקשר החדש, אבל "קרוביה" מתנגדים ל"התבוללות" ולכן קוראים לבריונים של להב"ה "לחלץ" אותה?

  10. דבר ראשון, תרצה או לא, הערבים אכן רואים משימה לאומית בחילול כבוד הנשים היהודיות.
    הם הבינו מזמן את מה שבנצי גופשטיין מנסה לזעוק כבר שנים- הנשים הן מה שמחזיק את העם. הן העיקר. הן שומרות המסורת.
    ולכן אותם גויים שפלים בועלים בהן- כדי לפגום בחוזק העם היהודי. בטהרה ובייחוד שלו.
    דבר שני, אתה כמעט ולא תשמע על נישואי תערובת מאושרים משתי סיבות מרכזיות:
    א. כמעט ואין כאלו. אין מה לעשות, המגזר הערבי לוקה ברובו המוחלט באלימות והתעללויות (פיזיות ונפשיות) בתוך התא המשפחתי, בעיקר כלפי נשים.
    ב. להב"ה עוזרת לחלץ רק נשים שפנו אליהם או שקרובים שלהן פנו לעמותה. מעולם לא היה חילוץ שלא מרצון שבוצע ע"י המתנדבים של להב"ה

  11. אפרת אלקובי

    אני מסכימה איתך בכל מילה!!! הבעיה שאין מספיק מודעות, והם עושים מה שהם רוצים! השמאלנים לא מבינים שאנחנו מאפשרים להם יותר הם יותר נכנסים אילנו, יש יותר סיכוי שהדבר הזה יקרה. וחצרוני מתוך הכירות אישית איתו הוא מלאך באמתתת! את לא מבינה כמה מסירות נפש הוא עושה בשביל להציל בנות!!הוא מסכן את החייים שלו בשבילהן!! זה כ"כ כואב לי שמכניסים אותם בכל חוור לתפקידי מפתח לוכן קורה כל זה!!!!

  12. שלום וברכה
    אני חייבת לציין שאני בהלם מהחשיבה השיפוטית הזאת כלפי חצרוני והמניעים שלפיהם הוא פועל. מה זה משנה שהמטרה שלו לשמור על טוהר הגזע של העם היהודי? בדרך זו הוא גם עוזר להציל נשים רבות מחיים שהם לא חיים בין עם הן סובלות ובין לא. ומאיפה לנו לדעת אם אכפת לו מנשים שנשואות ליהודים מכים?! הוא כיוון את מטרתו לנשים כאלה וזהו! ניתן להתייחס ליופי, גבורה והשקעה הרבה במעשיו לפעול לשם מטרה חשובה ביותר. במה אנחנו תורמים לעם היהודי?! יש לנו את העזות להטיף מוסר על אחרים אך מעשינו אינם מועילים דבר בהשוואה לאנשים המוסרים את ימיהם לעזור לעם ישראל.
    לכל אחד בעם ישראל תפקיד משלו ועלינו לכבד ולהוקיר תודה.
    בברכה לשנה טובה ומתוקה
    נעמי

    • נעמי, אידיאולוגיות של "טוהר הגזע" הובילו אותנו במאה העשרים למקומות רעים מאד. ההתנגדות שלי היא כנגד ניסיון ליצור מצג של "דאגה לנשים", כשבעצם המטרה היא מלחמה גזענית שנועדה למרר את החיים של אזרחי ישראל הערבים.

      • דני, שים לב שלא סתרת עובדה אחת מהמיוחס להראל חצרוני.

        אתה רק טוען שאין בעיה שערבים מתחתנים עם יהודיות. הבנתי נכון?

        יופי. אם כך, תאמין לו (או שתמצא ראיות אחרות, כי הוא מביא עדויות ותצהיר עדות שלן עצמו) גם כשהוא מספר על מאות ואלפי סיפורי התעללות ולא סיפורי אהבה. על אנספור בנות שהופכות להיות שפחות מין ולא נשים אהובות.

        ועוד משהו. אדם לא חייב לטפל בכל הבעיות בעולם בעצמו. יש לו משאבים מוגבלים הוא עוזר למי שקרוב לליבו. כל הכבוד לו. עשה עותר מרוב בני האדם כיום

      • עניין ההתעללות משני באג'נדה שלו, וזו רק דרך לתפוס את הקהל הרחב, הלא דתי. הרי הוא לא עוסק בהתעללות במשפחה כאשר המתעלל אינו ערבי. הבעיה שלו הוא עם "נישואי תערובת", בין אם יש בהם התעללות ובין אם לא. שנית, רק לוודא, אתה אכן מאמין ש"הזקנות בכפרים מכינות שיקויי אהבה מריאות של ארנבת כדי לגרום ליהודיות להתאהב בערבים"?

  13. לא מסכימה כלל וכלל .

  1. פינגבק: "לא יתחילו עם אחותי!" מה עומד מאחורי המאבק ב"התבוללות"? | דני אורבך

  2. פינגבק: נערי הגבעה הצרפתית – אז מה מאחורי האלימות הלאומנית בירושלים? | הינשוּף

  3. פינגבק: נערי הגבעה הצרפתית – אז מה מאחורי האלימות הלאומנית בירושלים? | הינשוּף

כתוב תגובה לשמרית לבטל